Τελευταία νέα ραπτικής και πλεκτικής

Γεια σας φίλες και φίλοι, ελπίζω όλοι να είστε καλά!!

Το ξέρω ότι έχει περάσει λίγος καιρός από την τελευταία ανάρτηση, λυπάμαι που έλειψα τόσο πολύ. Κάποιοι ίσως το ξέρετε, ότι τους τελευταίους μήνες με ταλαιπωρεί ο θυρεοειδής μου, παίρνω τα χάπια που μου έγραψε ο ενδοκρινολόγος μου και βλέπουμε πάλι σε τρεις μήνες.

Στο ενδιάμεσο πάντως, από την προηγούμενη ανάρτηση, δεν έμεινα με εντελώς σταυρωμένα χέρια, όλο και κάτι τελείωσα.

Αρχικά να σας πω ότι ολοκλήρωσα το ράψιμο του τοπ από το μπλοκ του μήνα Magic Friendship Medallion, σαν τελικό μέγεθος χωράει από τη μια άκρη ως την άλλη στο κρεβάτι μου – είναι που ρωτούσε και ο άντρας μου αν θα φτιάξω κάτι να χωράει στο κρεβάτι μας, νομίζω το καλύψαμε, ε??!! – αν και με τρομάζει το μέγεθος για να το καπιτονάρω, να σας πω την αλήθεια. Μα δείτε σας παρακαλώ!!!

MFMQ.png

Εντάξει, το αγαπώ, όσο περίεργο και αν φαίνεται με τα διαφορετικά σχήματα και χρώματα, τελικά πιστεύω ταιριάζουν όλα μεταξύ τους!!! Λόγω μεγέθους δεν το κρέμασα στα σύρματα της μπουγάδας, γι’ αυτό το έβγαλα φωτογραφία εντός του σπιτιού, για να φανεί το μέγεθός του σε σχέση με το κρεβάτι. Έχω ήδη μπει σε διαδικασία “ολοκλήρωσης” έργων που ξεκίνησα στο παρελθόν και για κάποιο λόγο τα σταμάτησα τότε. Επειδή θεωρώ ότι είναι τεράστιο κρίμα να κάθονται μισοτελειωμένα και διπλωμένα σε ράφια και ντουλάπες για μήνες ή και για χρόνια, αποφάσισα να τα ολοκληρώσω!! Σε αυτή τη φάση έγινε και αυτό το έργο!!

Έχω προσπαθήσει να βρω άλλες παπλωματούδες που να ξεκίνησαν το παραπάνω μπλοκ του μήνα, αν θυμάμαι καλά βρήκα δυο κυρίες στο ίνσταγκραμ, η μια μου απάντησε ότι το έστειλε αλλού να το καπιτονάρουν (στην Αμερική το συνηθίζουν αυτό) αλλά δεν έχει ανεβάσει ακόμα φωτογραφία ολοκληρωμένου παπλώματος – μπας και πάρω καμιά ιδέα!! Γενικά το θεωρώ και λίγο δύσκολο να το καπιτονάρω για το λόγο ότι εξαιτίας των διαφορετικών σχημάτων στα επιμέρους πλαίσια-κάδρα, δεν μπορώ να του δώσω ένα γενικό σχέδιο σε όλο το πάπλωμα. Πιστεύω ότι θα ράψω μέσα σε ορισμένες ραφές – stitch in the ditch – στις μεγάλες λωρίδες και τα ξεχωριστά σχήματα όπως τα μισά αστέρια και οι καρδιές, και θα κάνω stippling στο άσπρο ύφασμα με τα πράσινα πουά. Από εκεί και πέρα δεν έχω ιδέα ακόμα τι θα κάνω!! Έχω να δω αρκετά βίντεο που θα με βοηθήσουν σε αυτό το θέμα πάντως, πριν ξεκινήσω, άσε δε που πρέπει να αγοράσω και αρκετό ύφασμα για την πλάτη και βάτα, που πας χωρίς βάτα!! Θα ήθελα να το έχω έτοιμο μέχρι την επόμενη Χειροτέχνικα (του φθινοπώρου ντε!!), αλλά δεν ξέρω αν θα είναι έτοιμο μέχρι τότε!! Το ελπίζω!!!

Το επόμενο που θα ήθελα να μοιραστώ είναι ένα έργο που τελειωμό δεν έχει προς το παρόν. Είναι τύπου English paper piecing -EPP- , αυτό με το χαρτάκι-οδηγό, το γνωστό!! Το σχέδιο το βρήκα από το βιβλίο Quilting on the Go, της Jessica Alexandrakis, χρησιμοποιώντας χαρτάκια σε σχήμα ρόμβου με 60 μοίρες γωνία. Σύμφωνα με το βιβλίο, το σχέδιο είναι της Lesly από το Stitch Literate. Το βιβλίο της Jessica εκδόθηκε το 2013, και εγώ το βρήκα τυχαία μια μέρα διαβάζοντας το μπλογκ της φίλης Άντας εδώ.

FB_IMG_1492667166787.jpg

Σαν βασικό ύφασμα για τα αστέρια αποφάσισα να χρησιμοποιήσω δύο charm packs της σειράς Honeysweet από την καλή μου σχεδιάστρια υφασμάτων, δασκάλα στο Craftsy και παπλωματού Joanna Figueroa, ιδιοκτήτρια του Fig Tree Quilts, υφάσματα τα οποία κυκλοφόρησαν το 2013 επίσης. Αν θυμάμαι καλά τα είχα αγοράσει από κάτι καλές προσφορές που έκανε η εταιρία Southern Fabrics, τις καλές μέρες που έστελνε παραγγελίες στην Ελλάδα, και το άσπρο-μπεζ ύφασμα είναι αυτό που είχα πάρει από τα Υφασματάκια στην Χειροτέχνικα του Μαρτίου. Αν και αρχικά ήθελα να το χρησιμοποιήσω στο Blazing Star Block of the Month με την Nancy McNally, η απόχρωσή του μου ταίριαζε πιο πολύ σε αυτό το έργο. Για το παραπάνω μπλοκ του μήνα θα πρέπει να πάρω άλλο ύφασμα όπως καταλάβατε, αλίμονό μου!!

Ένα ακόμα έργο που δεν έχει ολοκληρωθεί είναι ένα ανοιξιάτικο πλεκτό πουλόβερ, το σχέδιο λέγεται Laid Back Afternoon, και είναι από την εταιρία Drops Design. Ξεκίνησα να το πλέκω πέρυσι, πιθανότατα όταν κόλλησα με το Magic Friendship Medallion quilt. Ξεκίνησα όλο χαρά με σκοπό να το φορέσω άνοιξη και τα βράδια του καλοκαιριού, και μετά κόλλησα μόλις προσπάθησα να ράψω τα κομμάτια μεταξύ τους. Αγανάκτησα βασικά, γιατί μου φαινόταν πολύ άσχημη η ένωση (ενώ εγώ δεν το έκανα καλά και είχα χάσει την υπομονή μου). Μέχρι που φέτος το έβγαλα από το ντουλάπι, το πήγα μέχρι τη φίλη μου Julie, ιδιοκτήτρια του Pleko στα Χανιά από την οποία είχα αγοράσει αρχικά και τα νήματα, και ζήτησα την συμβουλή της για την ένωση των κομματιών. Ένωσα και ξήλωσα 3-4 φορές μέχρι να βρει το μάτι τη σωστή θηλιά που έπρεπε να περάσω η κλωστή. Έχω ενώσει το εμπρός με το πίσω και μου μένει να ενώσω τα μανίκια με το κεντρικό τμήμα. Αν και η περιφέρεια των μανικιών στην ένωση με τους ώμους είναι πιο μικρή και αναγκάστηκα να τα ξηλώσω και να τα φτιάξω σχεδόν από την αρχή, προσθέτοντας πόντους πιο συχνά από ό,τι έλεγαν οι οδηγίες, είμαι σε καλό δρόμο και πολύ ευχαριστημένη! Αυτή είναι μια παλιότερη φωτογραφία από την πλάτη του πουλόβερ. Η καλή του πλευρά είναι η ανάποδη!!!

IMG_20160512_085747.jpg

Αυτό που θυμήθηκα φέτος είναι πολύ παράξενο. Από τη στιγμή που παράτησα αυτό το πλεκτό πέρυσι, δεν έπιασα βελόνες πάλι, μέχρι φέτος. Και τότε ήταν και οι μέρες που σταμάτησα να γράφω και στο μπλογκ μου. Νομίζω απογοητεύτηκα τόσο πολύ που δεν μπορούσα να τελειώσω κάτι, πίστευα πως δεν υπήρχε λόγος να γράφω πια. Τέλος πάντων, μόλις το τελειώσω θα ανεβάσω και τις ανάλογες φωτογραφίες!! Τα χρώματα είναι υπέροχα!!!

Στο επόμενο πρότζεκτ λοιπόν. Μια από τις μέρες που με έπιασε η φάση να ξεκαθαρίσω ένα κουβά (!!) με ρετάλια που έχω, βρήκα ένα πακέτο των 5 ιντσών  από υφάσματα ζιγκ-ζαγκ, τα οποία μια όμορφη μέρα τα είχα αγοράσει με κάποια φανταστική προσφορά πάλι από το Southern Fabric shop . Το λευκό ύφασμα το πήρα από την αγαπημένη Εγγλέζα φίλη Dawn, ιδιοκτήτρια του Honey Bee Cloths στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι από τη σειρά Bella solids της εταιρίας Moda, αλλά δεν θυμάμαι αν είναι το White, ή το Off-White ή το Porcelain. Το φάρδος των λωρίδων είναι 2.5 ίντσες.

Εδώ και πολύ καιρό ήθελα να γράψω για αυτό το ύφασμα. Η Dawn με βοήθησε να το αποκτήσω, στέλνοντάς το σε εμένα χωρίς να την έχω πληρώσει, μέχρι να καταφέρω να βγάλω νέα προπληρωμένη πιστωτική κάρτα και να τη φορτώσω με χρήματα. Την ευχαριστώ πάρα πολύ για την υπέροχη κίνηση που έκανε, μέχρι να την πληρώσω, το ύφασμα καθόταν διπλωμένο στη συσκευασία του!! Το δείγμα με το πράσινο ύφασμα και τα κυματιστά γαζιά είναι όντως ένα δείγμα για το πως σκέφτομαι να καπιτονάρω αυτό το πάπλωμα. Μόλις το τελειώσω θα σας το δείξω πάλι. Και μετά σκέφτομαι να το πουλήσω στο κατάστημά μου στο Etsy.

Και για το τέλος, φύλαξα το τελευταίο μου ραπτικο-εγχείρημα, το οποίο είναι και ολοκληρωμένο!!! Μου έραψα μια κοντομάνικη μπλούζα από ζέρσεϋ. Και μια μίνι ιστορία πριν πω για την μπλούζα. Προ πενταετίας, είχα ράψει ένα τζιν φόρεμα για μένα. Δεν εχω φωτογραφία, αλλά το σχέδιο το είχα πάρει από την Angela Kane. Το σχέδιο λέγεται Pinafore, διατίθεται δωρεάν από τη σελίδα της και έχει επιπλέον δωρεάν youtube βίντεο που δείχνει όλη τη διαδικασία. Αγόρασα το ύφασμα από ένα τοπικό κατάστημα, εκτύπωσα το πατρόν, παρακολούθησα τα βίντεο, προσάρμοσα το σχέδιο στο μέγεθός μου, τρύπωσα-έραψα-ξήλωσα-ξαναέραψα και μου άρεσε πολύ σαν αποτέλεσμα. Από τότε βέβαια δεν έραψα τίποτε άλλο για μένα, αν και οι οδηγίες της Angela ήταν πάρα πολύ καλές. Τελευταία λοιπόν, παρακολουθώ την Athina Kakou η οποία στην καινούρια της σελίδα παρουσιάζει τα κοπτοραπτικά της στα αγγλικά, ράβει την γκαρνταρόμπα της και μοιράζεται τις ανησυχίες της είτε στο μπλογκ της είτε στο youtube κανάλι της. Με το να την παρακολουθώ λοιπόν, και βλέποντας τις τιμές στην αγορά ρούχων αλλά και την ποιότητά τους, αποφάσισα να δώσω άλλη μια ευκαιρία στις ραπτικές περιπέτειες, και να φτιάξω για αρχή κάτι μικρό και γρήγορο, όπως για παράδειγμα μια απλή μπλούζα.

Το ύφασμα το πήρα από το Ραφτάδικο, και επειδή δεν μπορούσα για κάποιο μυστήριο λόγο να αγοράσω πατρόν από το Tilly and the Buttons (ε από εκεί ήθελα κι εγω!!), αποφάσισα να αντιγράψω μια μπλούζα που ήδη έχω, να φτιάξω ενα πατρόν, και παρακολουθώντας οδηγίες από τα βίντεο της Angela Kane για το ράψιμο ζέρσεϋ μπλούζας, μαζί με τη βοήθεια της γάτας μου της Κλαίρης, voila!!!

Είμαι πολύ χαρούμενη με το αποτέλεσμα. Το μοντέλο χωρίς κεφάλι και χωρίς πόδια είμαι εγώ – ξέρω, την επόμενη θα βγάλω ολόσωμη!! Να πω ότι μου πήρε περισσότερο από όσο περίμενα για δυο βασικούς λόγους. Ο ένας είναι ότι ενώ η νέα μου ραπτομηχανή έχει ενσωματωμένο πρόγραμμα ραφής ελαστικού υφάσματος,  μου πήρε λίγο χρόνο να το φέρω στα μέτρα μου. Ο δεύτερος είναι πως ήταν η πρώτη φορά που έραβα ζέρσεϋ ύφασμα, και με ελαστική ραφή, και ήμουν σούπερ προσεκτική στο ράψιμο. Αν και κάποια στιγμή που χρειάστηκα να ξηλώσω λίγο…..εεεεε…ααααααααα….χμμμμ…δεν το ξανακάνω… Σε γενικές γραμμές πιστεύω πήγε καλά, στην κρεμάστρα φαίνεται πιο “σακί” από ότι η διπλανή, αλλά επάνω μου δείχνει πιο καλά, οπότε όλα οκ!!!

Σκέφτομαι για το επόμενο πρότζεκτ να χρησιμοποιήσω βαμβακερό ύφασμα σαν αυτό που χρησιμοποιούμε στα παπλώματα, που να μην είναι ελαστικό, θα το σκεφτώ.

Εύχομαι να σας άρεσαν οι περιπέτειες με τα ραπτικά και τα πλεκτικά μου του τελευταίου μήνα (βάλε κάτι!!). Σας ευχαριστώ πολύ για την παρουσία σας εδώ. Μέχρι την επόμενη φορά να είστε όλοι καλά.

Ελένη, ♥

2 thoughts on “Τελευταία νέα ραπτικής και πλεκτικής

  1. Τι να πρωτοσχολιάσω;;;;Στο μέλλον μικρότερες αναρτήσεις παρακαλώ!!!!
    Το πάπλωμα δεν θα τολμούσα να το καπιτονάρω μόνη μου,είναι τόσο ΤΕΛΕΙΟ που θα έτρεμα μην το καταστρέψω…😯
    Μπράβο κοπέλα μου που είσαι τόσο παραγωγική και φτιάχνεις τόσο προσεγμένα πράγματα!!!
    Γιατί και άλλοι φτιάχνουν ποσότητα αλλα από ποιότητα…
    Καλή συνέχεια😊

    Liked by 1 person

    • Τζώρτζια έχεις δίκιο για το μέγεθος της ανάρτησης. Κι εγώ ξεκίνησα να πω λίγα πράγματα για το καθένα και τελικά με πήρε η μπάλα… Για το πάπλωμα, κι εγώ πολύ φοβάμαι την καταστροφή, αλλά αυτός ο φόβος είναι χειρότερος από το να μείνει στο ράφι. Μάλλον , όχι μάλλον – σίγουρα, χρειάζομαι καλύτερη έρευνα και ψάξιμο σε άλλα μπλογκς και διαδικτυακά μαθήματα για το πως διαχειρίζεσαι κάτι τέτοιο! Τίποτα δεν είναι αδύνατο!! ασχέτως που νιώθω πελαγωμένη, θα το βρώ, που θα μου πάει!!!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, ανταποδίδω γιατί κι εγώ όταν βλέπω τα δικά σου έργα, λέω από μέσα μου που το βρίσκεις το κουράγιο και κάνεις πράγματα με τόση λεπτομέρεια…. και μας λες μετά ότι έχουν και λάθη…και ψάαααχνουμε να βρούμε το λάθος σου… Μη γελάς, σε βλέπω!!! φιλιά πολλά, σε ευχαριστώ πολύ, καλή συνέχεια και σε εσένα!!!

      Like

Leave a Reply

